Kamerové systémy v panelových domech aneb klíč k bezpečnějšímu bydlení
V dnešní době, kdy se bezpečnost stává stále důležitějším aspektem našeho života, hledáme neustále nové způsoby, jak ochránit sebe, své blízké i svůj majetek.
Ve velkých městech nachází svůj domov většina mladých lidí, ale i řada rodin a seniorů v různě velkých bytech v centru, častěji pak v panelácích na okraji. Bytové domy nejsou výjimkou ani v malých městech a na vesnicích. Je jedno, zda lidé byt vlastní, nebo jsou v pronájmu. V domě nejsou sami a se svými sousedy mají společné prostory, o které se musí starat. A tady může někdy nastat kámen úrazu. Jaké existují možnosti úklidu společných prostor?
Dřív bylo běžnou praxí, že na nástěnce visel rozpis, kdy má který byt službu a má se postarat o úklid chodeb a někdy o mytí dveří a oken, o zametení sklepa, v zimě o úklid sněhu a podobně. U tabulky býval i podrobný popis prací, co se dělá každý týden, co jednou za měsíc atd. Ale postupem času, jak se mění životní styly lidí, někdo jezdí často na delší dobu pryč, jiný dělá dlouho do večera, někomu vytírání chodeb přijde potupné, někdo zase není spokojený s kvalitou úklidu u druhých, se nálady v domě mění.
Neshody kvůli společnému úklidu pomalu narůstají a problémy v sousedských vztazích se prohlubují. Postupně se úklidu věnuje stále méně lidí, sousedé se přestávají zdravit a všichni jsou čím dál víc nespokojení. V této chvíli přichází čas na jiné řešení.
Pokud se jedná o samostatný menší bytový dům, možná se vyplatí domluvit se se sousedkou nebo známou, které se bude hodit přivýdělek. Úklid bude mít na starosti jenom jedna osoba, která si domluví se správcem harmonogram prací, pořízení pomůcek a úklidových prostředků a samozřejmě taky svou odměnu. Ostatní nájemníci a majitelé bytů si určitě rádi pár korun připlatí za to, když je zbaví této starosti a nebudou na úklid muset myslet.
Tato varianta může fungovat dlouhou dobu bez problémů, ale taky dříve či později může z různých důvodů nastat změna, např. paní onemocní, odstěhuje se, nebo její úklid přestane obyvatelům vyhovovat. Pak je potřeba svolat schůzi a společně vymyslet jinou variantu.
Tam, kde jedna osoba na úklid nestačí (jedná se o větší domy nebo více budov jednoho majitele), je výhodnější najmout si úklidovou firmu. Specializovanou firmu na úklid by mělo zajišťovat bytové družstvo, majitel bytového domu nebo společenství vlastníků. Pokud stanovy daného společenství vlastníků nevyžadují vyšší počet hlasů, postačí, pokud pro sjednání úklidové firmy bude hlasovat nadpoloviční většina vlastníků přítomných na společné schůzi.
O úklid společných prostor bytových domů se pak firma profesionálně postará. Společně se dohodnete na konkrétních pracích, které bude vykonávat, a jejich frekvenci. Firma má k dispozici kvalitní úklidové prostředky a profesionální pracovní pomůcky, takže by měl být viditelný rozdíl mezi tímto a úklidem svépomocí. Podle smlouvy si budete moci vždy kvalitu práce firmy zkontrolovat.
Ať už probíhá úklid formou střídání zástupců jednotlivých bytů, domluvou s jednou uklízečkou nebo smlouvou s profesionální firmou, vždy se vyplatí pořídit vstupní čisticí rohože, které sníží časovou i finanční náročnost úklidu. Umístění vhodné čisticí rohože nebo celé čisticí zóny se servisem pravidelné výměny vám ušetří spoustu starostí.
Frekvenci výměny čisticích rohoží lze měnit podle ročního období. Na podzim, v zimě a na jaře, kdy se s následky sychravého a mokrého počasí setkáme až daleko na chodbách uvnitř domu, je samozřejmě lepší měnit čisticí rohož častěji (např. 1x za 14 dní). V létě, kdy je počasí příznivější, stačí měnit rohož pouze 1x za měsíc.
Pokud chcete návštěvníkům umožnit lépe se orientovat (zejména ve velkých domech na sídlišti), je možné čisticí rohož opatřit i adresou vašeho vchodu. Toto jednoduché a designově zajímavé řešení také pomůže snížit riziko krádeže rohože. Domů si nikdo rohož s jinou adresou snad neodnese. Obrázek: Úklid domu začíná už před vchodem. Zdroj: Lindströmgroup.com
Elegantním řešením, jak udržet budovu v čistotě i za špatného počasí, je pořízení čisticích zón a jejich umístění na strategická místa: venkovní gumovou rohož ke vchodu do budovy, vstupní čisticí rohož za dveře, textilní rohož před výtah.
Má to několik výhod:
Služby firmy Lindström si nejčastěji objednávají bytová družstva nebo SVJ typicky ve větších městech, ale pronájem rohože lze objednat i do malého města. Zkušenosti mají už ve všech městských částech Prahy, například na sídlišti Stodůlky a mimo Prahu třeba v bytových domech ve správě společnosti CESORG v Pardubicích a Hradci Králové.
Pořízení rohože na míru s pravidelnou službou údržby není nijak cenově náročné. Stanovení ceny záleží především na velikosti rohože a frekvenci výměny. Rozpočet vašeho bytového družstva nebo SVJ rozhodně nezruinuje a problém úklidu v bytovém domě vyřeší. Tím, že rohož zachytí až 80 % nečistot, můžete ušetřit za úklid.
Inspirujte se v galerii realizací nebo vyzkoušejte službu pronájmu nezávazně a zdarma díky týdennímu testu čistících rohoží.
______________________________________________________________________ CO VŠE MŮŽETE SE SOUSEDÉ.CZ ZÍSKAT:
V naší Poradně, naleznete nejčastější dotazy a manuály pro používání portálu Sousede.cz.
Pravidelně pořádáme bezplatné vzdělávací webináře s odborníky, registrace a záznamy naleznete ZDE
Pokud hledáte dodavatele služeb, nebo jen radu navštivte naše Tržiště.
Informační letáky s výhodami využívání pro Předsedy SVJ a Vlastníky bytových jednotek k vytištění a vylepení na nástěnku v domě.
Kompletní přehled funkcí a ceník naleznete přímo na webových stránkách.
V dnešní době, kdy se bezpečnost stává stále důležitějším aspektem našeho života, hledáme neustále nové způsoby, jak ochránit sebe, své blízké i svůj majetek.
Animo Bohemia - Bezpečí, estetika a technologie – to jsou klíčové prvky našich vstupů.
Jak nahlásit správný počet osob pro rozúčtování služeb, při krátkodobých pronájmech?