Reklama

„Okna děláme tak dobře, jako bychom je dělali sami pro sebe.” Individuální přístup a poctivost se české firmě PRAMOS vyplácí.

Forstyllus, 18. 5. 2020

Jaký je příběh PRAMOSu a na jakých hodnotách si zakládá? Na téma filozofie firmy, přístupu a řemesla jsme vyzpovídali obchodního zástupce PRAMOSu, pana Petra Stránského.

Česká firma PRAMOS je na trhu více než 25 let a už od svého vzniku si vysloužila pověst kvalitního výrobce plastových oken a dveří, kterou si drží dodnes. V současnosti firma disponuje bezmála 30 pobočkami po celé České republice a zaměstnává stovky lidí. I přes expanzi týmu a modernizaci technologií zastává PRAMOS stále stejné tradice, hodnoty a přístup jako od svého založení. Pojďte s námi i vy nahlédnout pod roušku filozofie společnosti PRAMOS.

Zaměstnanci, kteří do práce chodí rádi

Člověk, který dělá svou práci rád“ – sci-fi, nebo neobvyklá realita? Příkladem spokojeného zaměstnance PRAMOS je pan Petr Stránský, který ve firmě dělá už více než 18 let. Za dobu svého působení se stačil propracovat na pozici obchodního zástupce, která ho velmi baví. „V práci trávíme hodně času a dělat něco, co mě nebaví, je podle mě špatně,“ dodává pan Stránský. Ve firmě ho drží jeho vrozená soutěživost, vysoké ambice, neustálá snaha se zdokonalovat a dobrý kolektiv.

Obchodní zástupce je tak trochu jako psycholog

Stejně jako každý obchodní zástupce, i pan Stránský má za úkol prezentovat služby a produkty, zajišťovat prodej a hledat nové zákazníky. Jak nám v našem rozhovoru pan Stránský prozradil, jeho receptem na úspěch je zejména snaha o porozumění zákazníkových přání. V rámci svého povolání tak plní i roli jakéhosi psychologa – při komunikaci s klienty se snaží jít do hloubky a najít pro ně řešení na míru. „Abych docílil výsledku a zákazníkovi udělal nabídku nebo mu pomohl vyřešit zakázku, tak musím pátrat, proč to chce a jak to chce. Musíte zkrátka vnímat, co ten člověk říká a jaký je,“ vysvětluje Stránský.

Práce “psychologa” se panu Stránskému vyplácí. Díky své pečlivosti dokáže zákazníka nasměrovat na správnou cestu, a tím mu ušetřit peníze a zbytečné starosti. „Zákazník při hovoru se mnou často zjišťuje, že to, co chce, nedává žádný smysl. Tím, že pátrám po tom, proč to chce, ho samotného nutím přemýšlet. Následně zákazník mnohokrát dospěje k závěru, že některé ze svých požadavků vyžaduje úplně zbytečně,” dodává Stránský.

Jít za hranice svých povinností

Vzhledem k tomu, že pan Stránský má na starost objemnější a technicky náročnější zakázky, pravděpodobnost dodatečných úprav je větší než u běžných případů. Jak sám Stránský říká: „Každý dělá chyby, to chápu. Otázkou je, jak se k tomu dotyčný postaví. Například jestli je schopný zajistit náhradu, nebo ne. Můj cíl je najít nějaké řešení, pokračovat dál a něco si z toho vzít, abych příště chybu neudělal.”

Pan Stránský se však nebojí jít ani za hranice svých povinností, a ještě před realizací zakázek se snaží zaměřit na potenciální projektové chyby. „Neřekli byste kolik času já tím strávím. Svoji práci chci o sebe poslat v dokonalém stavu a dělám pro to všechno.” Svoji preciznost přirovnává Petr Stránský ke své známé účetní: „Když jí to nesedí na halíř, tak hledá chybu, dokud ji nenajde. A já to mám dost podobně.”

Transparentní komunikace jako měřítko lidského přístupu

Ať už se však Petr Stránský a jeho tým potkají s čímkoliv, díky vstřícnému přístupu jsou schopni pružně reagovat na zákazníkovy požadavky a aktivně je řešit. „V momentě, kdy někde v tom procesu vznikne nějaká chyba, nejčastěji to bývá dokončení zakázky po termínu, tak jsem ten, kdo to musí za celý tým vyřešit. Buď můžu dělat mrtvého brouka a nechat to plavat, a nebo tomu můžu jít naproti a říct mu, že máme zpoždění. Tím dávám najevo, že mi na zákazníkovi záleží,” říká pan Stránský.

Po montáži naše práce nekončí

Firma PRAMOS na trhu nabízí kvalitní okna, dveře a portály společně s komplexním servisem zahrnujícím konzultace, výběr materiálu a montáž. Tím však práce firmy nekončí – tým PRAMOSu při své práci klade velký důraz na transparentnost nabídek a lidský přístup, což je často faktor, který PRAMOS odlišuje od konkurence. „O své zákazníky se starám. Nechci vypadat jako někdo, kdo něco slíbil a nesplnil to,“ komentuje filozofii firmy Stránský.

A jak se zdá, tento individuální přístup se vyplácí. Odměna v podobě dobře odvedené práce je totiž k nezaplacení: „Těší mě ten výsledek. Když vím, že jsem to udělal dobře, montáž proběhla hladce a zákazník je spokojený. Takový zákazník se potom rád vrátí,“ dodává obchodní zástupce Stránský.

Technologie se změnila, láska k řemeslu nikoliv

PRAMOS je na českém trhu již od roku 1995. Přestože firma neustále roste a zdokonaluje se, jedno zůstalo stejné: láska k řemeslu, poctivost a individuální přístup ke každému zákazníkovi. „Okna děláme tak dobře, jako bychom je dělali sami pro sebe“ – to je motto, které skvěle podtrhuje postoj PRAMOSu ke svému podnikání a možná také jeden z důvodů, proč se tomuto českému podniku daří.

https://www.pramos.cz/

Zdroj foto: archiv PRAMOS