Příběh pana Martina: Denis, hlučný postrach okolí
„Můj příběh je úplně obyčejný, nevidím na něm nic překvapivě jiného. Mám pocit, že takových jako já, jsou tisíce,“ bagatelizuje už po vyhrané bitvě s hlukem pan Martin.
Jaký je příběh PRAMOSu a na jakých hodnotách si zakládá? Na téma filozofie firmy, přístupu a řemesla jsme vyzpovídali obchodního zástupce PRAMOSu, pana Petra Stránského.
Česká firma PRAMOS je na trhu více než 25 let a už od svého vzniku si vysloužila pověst kvalitního výrobce plastových oken a dveří, kterou si drží dodnes. V současnosti firma disponuje bezmála 30 pobočkami po celé České republice a zaměstnává stovky lidí. I přes expanzi týmu a modernizaci technologií zastává PRAMOS stále stejné tradice, hodnoty a přístup jako od svého založení. Pojďte s námi i vy nahlédnout pod roušku filozofie společnosti PRAMOS.
„Člověk, který dělá svou práci rád“ – sci-fi, nebo neobvyklá realita? Příkladem spokojeného zaměstnance PRAMOS je pan Petr Stránský, který ve firmě dělá už více než 18 let. Za dobu svého působení se stačil propracovat na pozici obchodního zástupce, která ho velmi baví. „V práci trávíme hodně času a dělat něco, co mě nebaví, je podle mě špatně,“ dodává pan Stránský. Ve firmě ho drží jeho vrozená soutěživost, vysoké ambice, neustálá snaha se zdokonalovat a dobrý kolektiv.
Stejně jako každý obchodní zástupce, i pan Stránský má za úkol prezentovat služby a produkty, zajišťovat prodej a hledat nové zákazníky. Jak nám v našem rozhovoru pan Stránský prozradil, jeho receptem na úspěch je zejména snaha o porozumění zákazníkových přání. V rámci svého povolání tak plní i roli jakéhosi psychologa – při komunikaci s klienty se snaží jít do hloubky a najít pro ně řešení na míru. „Abych docílil výsledku a zákazníkovi udělal nabídku nebo mu pomohl vyřešit zakázku, tak musím pátrat, proč to chce a jak to chce. Musíte zkrátka vnímat, co ten člověk říká a jaký je,“ vysvětluje Stránský.
Práce “psychologa” se panu Stránskému vyplácí. Díky své pečlivosti dokáže zákazníka nasměrovat na správnou cestu, a tím mu ušetřit peníze a zbytečné starosti. „Zákazník při hovoru se mnou často zjišťuje, že to, co chce, nedává žádný smysl. Tím, že pátrám po tom, proč to chce, ho samotného nutím přemýšlet. Následně zákazník mnohokrát dospěje k závěru, že některé ze svých požadavků vyžaduje úplně zbytečně,” dodává Stránský.
Vzhledem k tomu, že pan Stránský má na starost objemnější a technicky náročnější zakázky, pravděpodobnost dodatečných úprav je větší než u běžných případů. Jak sám Stránský říká: „Každý dělá chyby, to chápu. Otázkou je, jak se k tomu dotyčný postaví. Například jestli je schopný zajistit náhradu, nebo ne. Můj cíl je najít nějaké řešení, pokračovat dál a něco si z toho vzít, abych příště chybu neudělal.”
Pan Stránský se však nebojí jít ani za hranice svých povinností, a ještě před realizací zakázek se snaží zaměřit na potenciální projektové chyby. „Neřekli byste kolik času já tím strávím. Svoji práci chci o sebe poslat v dokonalém stavu a dělám pro to všechno.” Svoji preciznost přirovnává Petr Stránský ke své známé účetní: „Když jí to nesedí na halíř, tak hledá chybu, dokud ji nenajde. A já to mám dost podobně.”
Ať už se však Petr Stránský a jeho tým potkají s čímkoliv, díky vstřícnému přístupu jsou schopni pružně reagovat na zákazníkovy požadavky a aktivně je řešit. „V momentě, kdy někde v tom procesu vznikne nějaká chyba, nejčastěji to bývá dokončení zakázky po termínu, tak jsem ten, kdo to musí za celý tým vyřešit. Buď můžu dělat mrtvého brouka a nechat to plavat, a nebo tomu můžu jít naproti a říct mu, že máme zpoždění. Tím dávám najevo, že mi na zákazníkovi záleží,” říká pan Stránský.
Firma PRAMOS na trhu nabízí kvalitní okna, dveře a portály společně s komplexním servisem zahrnujícím konzultace, výběr materiálu a montáž. Tím však práce firmy nekončí – tým PRAMOSu při své práci klade velký důraz na transparentnost nabídek a lidský přístup, což je často faktor, který PRAMOS odlišuje od konkurence. „O své zákazníky se starám. Nechci vypadat jako někdo, kdo něco slíbil a nesplnil to,“ komentuje filozofii firmy Stránský.
A jak se zdá, tento individuální přístup se vyplácí. Odměna v podobě dobře odvedené práce je totiž k nezaplacení: „Těší mě ten výsledek. Když vím, že jsem to udělal dobře, montáž proběhla hladce a zákazník je spokojený. Takový zákazník se potom rád vrátí,“ dodává obchodní zástupce Stránský.
PRAMOS je na českém trhu již od roku 1995. Přestože firma neustále roste a zdokonaluje se, jedno zůstalo stejné: láska k řemeslu, poctivost a individuální přístup ke každému zákazníkovi. „Okna děláme tak dobře, jako bychom je dělali sami pro sebe“ – to je motto, které skvěle podtrhuje postoj PRAMOSu ke svému podnikání a možná také jeden z důvodů, proč se tomuto českému podniku daří.
Zdroj foto: archiv PRAMOS
„Můj příběh je úplně obyčejný, nevidím na něm nic překvapivě jiného. Mám pocit, že takových jako já, jsou tisíce,“ bagatelizuje už po vyhrané bitvě s hlukem pan Martin.
Uvažujete o rekonstrukci koupelny, nebo o menším vylepšení tohoto prostoru? Nemusíte se bát, že v menším prostoru nebudete mít prostor pro moderní prvky. Luxusní koupelnu si lze zařídit i v bytovém domě. Je třeba rozhodnout o svých prioritách a pořádně si prohlédnout nabídku na trhu, ať si vyberete to pravé řešení pro vás. V koupelně trávíme čas každý den, tak proč si tyto momenty nezpříjemnit?
Drtivá většina lidí si přítomnost štěnic dokáže představit jenom v levné ubytovně bez dostatečného hygienického zázemí, kde se tísní desítky lidí. Ovšem v dnešní době se štěnice čím dál tím častěji objevují i v naprosto běžných domácnostech, kde je úklid samozřejmostí. Jaké jsou tedy zdroje zavlečení a proč není třeba se za výskyt štěnic stydět?