Prodej nemovitostí atraktivní moderní formou. NEXT REALITY spouští aukční portál

V aukci se prodávají umělecká díla, starožitnosti, v dnešní době internetu i spotřební zboží. Jde o starou a osvědčenou formu prodeje, která existuje už od samého počátku tržního hospodářství. Aukce probíhaly ve starém Římě, což vychází už ze samotného názvu (Auctio v latině znamená „zvýšit“).

Prodej nemovitostí atraktivní moderní formou. NEXT REALITY spouští aukční portál

Nejde tedy o nic nového. Přesto je pro mnoho lidí překvapením, že se v aukci dají koupit také nemovitosti. Jde o metodu, která v současnosti přitahuje pozornost stále více lidí. Jedna z největších českých realitních společností NEXT REALITY dokonce aktuálně přichází s aukčním portálem aukce.nextreality.cz, kde budou ty nejzajímavější nabídky pod jednou střechou. Čím to je, že se aukcím tak daří?

Z aukčních síní do pohodlí domova

Aukce je zvláštní způsob výběrového řízení o nejvýhodnější nabídku. Pořadatel aukce stanovuje podmínky pro její výběr a konečná nabídková cena se určuje formou soutěže mezi účastníky aukce. Ti se snaží splnit předem stanovené podmínky a formou licitace se ucházejí o předmět aukce. Ten, který předloží tu nejvýhodnější nabídku, může předmět aukce získat.

Dříve tato jednání probíhala v takzvaných aukčních síních. Současná doba přináší výrazné zjednodušení. Aukcí je možné se zúčastnit z pohodlí domova.

Prodej nemovitostí touto formou se těší popularitě zvláště v ekonomicky vyspělých zemích. Ve velkém se o byty, domy a pozemky licituje v USA, Austrálii, Kanadě, Německu nebo ve Skandinávii. V České republice jde o relativně nový fenomén. Když o něm vyšly první zprávy v médiích, reakcí byly rozpaky a skepse.

Teď už se ale aukce nemovitostí těší velké popularitě, která neustále roste. A nyní přichází další velký posun – NEXT REALITY spouští online platformu s velmi příjemným prostředím, kde zájemce i případný prodejce najde vše, co potřebuje.

Licituje se o byty ve městech, chaty i chalupy

Současná situace na trhu s nemovitostmi této strategii přeje. Potenciálních kupců je hodně, nemovitostí na prodej je ale poměrně málo. Úspěch aukce se odvíjí právě od hojné účasti. V případě, že je zájemců málo, není tak velká motivace přihazovat a zvyšovat tak nabídkovou cenu. U opravdu zajímavých objektů toto riziko ale nehrozí.

Jsou kupci, kteří by se v životě aukce nemovitostí nezúčastnili. Mnoho potenciálních zájemců ale tuto formu prodeje rádi vyzkouší. A podle generálního ředitele NEXT REALITY Roberta Hanzla dochází nezřídka ke zvýšení prodejní ceny v průměru o 15 až 20 procent. Výjimkou není ani dvojnásobné zvýšení vyvolávací ceny.

Toto se přitom zdaleka netýká jen lukrativních domů a vil, jež by možná laik v aukci nemovitostí čekal. Právě naopak – velmi žádaným artiklem jsou aktuálně menší byty ve městech, chaty i chalupy.

Výhody pro prodávající i pro kupující

Ten nejdůležitější argument, proč je aukce bytů, domů a pozemků zajímavá pro prodávající, už byl zmíněn. Specifické prostředí aukce umožňuje vyšroubovat nabídkovou cenu vysoko nad očekávání vlastníka nemovitosti. Navíc si prodávající může dopředu určit všechny důležité podmínky – způsob platby, datum uhrazení vylicitované ceny a podobně. Další výhodou je flexibilita v organizaci a rychlost. Není nutné podstupovat desítky prohlídek, seznamovat se s řadou zájemců, kteří často váhají, případně jsou dopředu rozhodnutí žádný obchod neuzavírat.

Už méně se píše o tom, jak je aukce výhodná pro kupující. I zde ale jde jmenovat jeden pozitivní aspekt – aukce zajišťuje rovné podmínky pro velkou řadu zájemců. Zúčastnit se jich může libovolný počet. Už neplatí pravidlo „kdo dřív přijde, ten dřív bere“. U prodeje klasickou cestou platí, že nabízená nemovitost připadá často tomu zájemci, který kontaktuje majitele jako první. Potenciální další kupci, kteří jsou hypoteticky ochotni za objekt zaplatit třeba o milion korun více, mají smůlu.

Aukce je zkrátka zajímavá alternativa. Nelze nezmínit prvek hry, který činí tento způsob prodeje nemovitosti velice atraktivní. S tím se pojí emoce a touha po vítězství, často důležité ingredience aukčního procesu. Tyto psychologické faktory způsobují, že dotyční zvyšují svoji nabídku o statisíce korun oproti svým původním plánům.

Máte zájem o prodej formou aukce? Ozvěte se nám na info.aukce@nextreality.cz

Zdroj foto: Pixabay


Mohlo by vás zajímat

Jak určit potřebný výkon krbových kamen?

Jak určit potřebný výkon krbových kamen?

Ve svých vysněných myšlenkách už přesně víte, jak velká krbová kamna rozehřejí vaši domácnost i srdce? Sníte o jejich tvaru, barvě, velikosti i o tom, kam přesně je umístíte a v jakém stylu ozvláštní váš interiér?

Jak připravit bazén na zimu? Návod v 7 krocích

Jak připravit bazén na zimu? Návod v 7 krocích

Máte-li na zahradě bazén, nezapomeňte ho letos důkladně zazimovat. Zabráníte tak zkažení vody a prodloužíte životnost nejen bazénu, ale i bazénového příslušenství. Jak na to? Přinášíme vám návod, který vás celým procesem zazimování provede krok po kroku.