Filip Toms: „Zaměřování venkovních rolet do paneláku je práce, která mě baví.“

Rád bych se s Vámi podělil o to, jak vypadá instalace venkovních rolet na panelák od poptávky po realizaci z mého pohledu obchodního zástupce a zaměřovacího technika. Na pozici obchodního zástupce a zaměřovacího technika pracuji ve firmě Almma s.r.o., která je ryze českou firmou, na trhu působí 22 let a je renomovaným výrobcem venkovního i vnitřního stínění, zejména však hliníkových předokenních rolet.

Filip Toms: „Zaměřování venkovních rolet do paneláku je práce, která mě baví.“

Než se však s Vámi podělím o jeden konkrétní příběh, dovolím si upravit názvy dalších dvou firem, které v tomto příběhu vystupují. Pravým důvodem úpravy jmen těchto firem je skutečnost, že se jedná o konkurenční firmy, které působí ve stejném segmentu a my jako firma bereme konkurenci ne jako svého nepřítele, ale jako soupeře, který nám pomáhá a dokonce nutí být stále lepšími. Tak jako sportovci potřebují své soupeře k lepším výkonům, tak i my potřebujeme konkurenci ze stejných důvodů. A tak můžeme s čistým svědomím, po nějakém našem vzájemném zápase o vás jako o klienta, společně někde vypít kávu, pivo nebo si jít třeba zahrát tenis. Proto v tomto příběhu neuvedu skutečná jména firem, ale dovolím si je změnit z důvodu oboustranného respektu. Říkejme tedy těmto dvěma firmám např. firma A a firma B.

Jak má vypadat správná nabídka?

V den, kdy se tento konkrétní příběh začal odehrávat, k nám do firmy mé kolegyni dorazila poptávka na dodání a instalaci předokenních rolet na jeden panelový dům, kde bylo 34 bytových jednotek. Zadavatelem této poptávky bylo Společenství vlastníků jednotek (dále SVJ). Při těchto poptávkách, ale nejenom při těchto víme, že nejsme jedinou firmou, která byla oslovena. Díky více jak dvacetiletým zkušenostem ale víme, co vše by nabídka z takové poptávky měla obsahovat. Proto se vždy snažíme zpracovat nabídku tak, aby byla maximálně transparentní, zákaznicky přehledná a co nejvíce se blížila finálnímu řešení – prostě se řídíme pravidlem serióznosti. Určitě jste se všichni, stejně tak jako já, setkali s úžasnou nabídkou, která začínala slovy „Kupte si náš výrobek, cena od…“ a byla zde uvedena ona „úžasná cena“. Jsem přesvědčen o tom, že málokomu z Vás se podařilo takový výrobek za uvedenou cenu koupit, jelikož aby byl funkční, nebo Vám vyhovoval, musíte k tomu přikoupit ještě další věci, o kterých se však nabídka již nezmiňuje. Tato poptávka byla zaslána i na firmy A a B. Je více než pravděpodobné, že byla zaslána i firmám C, D a E, ale v našem příběhu to nehraje žádnou roli.

Realizace venkovních rolet

Nabídku jsme tedy zpracovali a zaslali na SVJ, které poté nabídky předložilo k posouzení a schválení vlastníkům. Po jejich hlasování jsme byli vyrozuměni, že vítězná nabídka, která se bude realizovat, je právě ta naše. S výborem SVJ jsme dohodli termíny pro přesné zaměření oken, pro řešení napájení rolet, ovládání a specifické požadavky jednotlivých vlastníků – prostě vše jak už u nás za těch 22 let bývá zvykem. Pro zaměření 120 oken a všech uvedených záležitosti nám stačí dva pracovní dny, kdy v předem domluveném čase provedeme potřebné zaměření.

Proč venkovní rolety od nás?

Protože jsem technikem a tato zaměření a návrhy řešení v jednotlivých bytech mám přímo na starosti, byl jsem i v tomto panelovém domě osobně. Když jsem zazvonil u dveří jednoho bytu, nejdříve mě přivítal štěkot psa. Podle štěkotu hodně velkého psa… Otevřely se dveře a ve dveřích stál nejen majitel bytu, ale i nádherná velká doga. Sám jsem měl dva psy, takže psů se nebojím, ale zejména pes této velikosti má samozřejmě můj respekt. Majiteli jsem se představil, pozdravil a nechal jsem se seznámit (očichat) tímto krásným zvířetem. Okna jsem zaměřil a majiteli jsem zodpověděl všechny jeho otázky, které k roletám měl.

„Máte čas a chuť na kávu?“ zeptal se mě. Dobrá káva, a to se přiznám bez mučení, je mojí slabostí, a protože jsem měl půl hodiny do dalšího zaměření a v kuchyni stál profesionálně vypadající kávovar, nabídku jsem s vděčností přijal. Sedli jsme si ke kávě, pes seděl vedle mě a hlídal. Nebo spíš chtěl hladit a drbat, jelikož jsem to několikrát udělal a on byl spokojený. Když obří hlava dogy zůstala ležet na mém stehně, pocítil jsem zvláštní úroveň paralýzy.

„Vy máte psa?“ zeptal se mě pán a já mu popravdě odpověděl, že již ne, ale že jsem měl dva a tak jsme si spolu chvíli o psech povídali a upíjeli kávovým tempem výbornou kávu. Zničehonic se mě pán zeptal: „A zajímá Vás, jak dopadlo hlasování v našem SVJ? A viděl jste, jakou nabídku nám předložila vaše konkurence?“ Nebudu Vám lhát, zajímaly mě obě věci a tak pán vytáhl desky, ve kterých byly tři nabídky. Naše, Firmy A a Firmy B. „Můžete se podívat, pokud chcete…“

I dobrá nabídka prodává

Podíval jsem se na všechny tři, podíval jsem se i na výsledky hlasování. Zjistil jsem, že naše nabídka nebyla nejlevnější. „Co vás vedlo k tomu, že jste nevybrali nejlevnější nabídku?“ zeptal jsem se.

„Vaše nabídka venkovních rolet byla nejpřehlednější a byla rozepsána po jednotlivých položkách. Jak vidíte, shodla se na tom většina obyvatel. A potom, než jsem se rozhodl, pro jakou nabídku budu já osobně hlasovat, podíval jsem se na recenze na internetu a zeptal se i kolegů v práci, zda mají nějakou zkušenost s firmami, které nabídku poslaly. Pro Vás hovořili nejen recenze, ale i dva moji kolegové, kteří od Vás již rolety mají. Takže nejen samotná nabídka, ale i doporučení od mých kamarádů“. Ještě chvíli jsme spolu mluvili, já pak poděkoval za kávu a šel měřit do dalšího bytu.

Doporučení ale prodává nejlépe

Následně v kanceláři jsem si uvědomil, že doporučení někoho, kdo již rolety má, je to nejlepší, co může obchodníka potkat, jelikož se nám již stalo, že se ve dveřích naší vzorkovny objevil asi pětadvacetiletý muž s přítelkyní a chtěl od nás nainstalovat rolety. Když byl ještě malým klukem, jeho rodiče nás oslovili a my jsme jim namontovali rolety do jejich bytu. Sám nám řekl, že bez rolet si nedokáže představit svůj vlastní byt, protože „to vedro v létě v bytě, je příšerné“. A pak nám volal další, že naše rolety má jeho babička, a že on je chce také a tak bych mohl pokračovat dlouhé hodiny.

Kde najdete firmu Almma?

Proto tedy, pokud uvažujete o nějakém stínění, navštivte nás – máme jednu vzorkovnu v Praze a druhou v Dobříši, napište nám, zavolejte nebo se zeptejte svých kolegů a kamarádů na Almmu. Také se zeptejte, kolikrát za tu dobu potřebovali servis nebo údržbu. Určitě se někdo ve Vašem okolí najde, kdo má s námi zkušenost. Nejlevnější nabídka nemusí být tou nabídkou nejvýhodnější. Pokud se pro nás rozhodnete a máte malé děti, za nějakých dvacet let uděláme rolety také pro ně, přesně tak, jako tomu mladému pětadvacetiletému muži, který s nimi vyrůstal.

Více o Almma s.r.o.

Přečtěte si také:

Venkovní rolety aneb pomáhat a chránit na jiný způsob

Zdroj foto: Almma s.r.o.


Mohlo by vás zajímat