Jak nejlépe prodat nemovitost s Home Stagingem?

Čistota, světlo a vůně. To jsou nejlepší vlastnosti krásného bytu. Jak ale nejlépe prodat nemovitost? Toť otázka. Možná by nebylo od věci zkusit Home Staging!

Jak nejlépe prodat nemovitost s Home Stagingem?

Víte, co je to Home Staging (vyslovujeme „houm stadžink”)? Ve zkratce jde o profesionální přípravu bytu nebo domu tak, aby se co nejlépe prodával. Jak ale takové přípravy probíhají a co pro to můžete udělat sami? Na tyto a další otázky odpovídá profesionální Home Stagerka Jana Krátká Rybínová, která dělá nemovitosti krásnými pro realitní kancelář NEXT.

Jak nejlépe připravit nemovitost k prodeji?

Pokud chceme připravit nemovitost k prodeji, odvíjí se vše od její kondice. To znamená, že odlišný způsob péče potřebuje dlouhodobě zabydlený byt s množstvím nábytku, a jinak přistupujeme k prázdnému bytu v nedávno dokončené novostavbě. Jedno však mají společné, a to je čistota, světlo a vůně. Byt či dům nabízený k prodeji by měl jít na trh vždy perfektně uklizen. Prostor bytu či domu by měl doslova vonět čistotou a vypadat jako na fotografiích. Home Staging nemovitost v množství nabídek zviditelní a lépe obhájí její skutečnou cenu. To už je poměrně dost důvodů, proč provést nejen úklid, ale také Home Staging.

Co je k Home Stagingu potřeba?

Jako Stagerka využívám vlastních skladů nábytku a doplňků, které klientům půjčuji. Vždy s prodávajícím konzultuji potřebné kroky. Často je před samotným aranžováním interiéru potřeba vybílit stěny, odstranit staré koberce a provést drobné opravy a zmiňovaný úklid. Pokud je v nemovitosti nábytek, tak se dohodneme na tom, který lze využít i pro prezentaci a který případně ne. Dále dodám řadu doplňků, jak textilních, tak například vázy, mísy, obrazy a podobně. Výsledný interiér nesmí působit přeplněným dojmem. To znamená, že zabydlené byty odlehčuji od věcí. Naopak v prázdných pokojích pomáhám představivosti rozmístěním nábytku a využitím konkrétního prostoru.

Jak upravit nemovitost, ve které ještě bydlím?

Upravit se dá také nemovitost, která je v době prodeje obývána. Pro úpravu se ustálil pojem „Fotostaging”. S prodávajícím opět proberu kondici bytu či domu. Konzultujeme rozmístění nábytku a zda je prostor prosvětlen. Jednorázově mohu zapůjčit doplňky pro focení. Prodávající dostane řadu konkrétních rad a kroků, jak se má nemovitosti před prohlídkami věnovat. Nejvyšší roli opět hraje úklid (uklizení přebytečných předmětů), světlo a vůně.

fotostaging Fotostaging

fotostaging

Jak dlouho Home staging trvá?

Je-li stav nemovitosti dobrý, a nejsou potřeba výmalby a opravy, tak samotná příprava interiéru zabere zpravidla jeden až tři dny. Pokud se byt či dům musí vybílit, jsou potřeba opravy a péče o zahradu, může to zabrat i dva nebo tři týdny. Prodejem nemovitosti dává člověk na trh svůj největší a mnohdy jediný majetek a špatně připravenou nemovitostí, i prezentací, může ztrácet mnohem více času než její přípravou.

Jak může prodávající svou nemovitost připravit sám?

Opět to bude precizní úklid. Pokud není v prostoru dost světla, pokuste se jej dodat v podobě lampiček. Vyměňte prasklé či chybějící žárovky a vytáhněte žaluzie. Snažte se uklidit osobní věci. A pokud vám v cestě stojí nábytek, tak jej přemístěte a prostor uvolněte. Čerstvý vzduch a vůně hrají významnou roli. Zkuste uvařit kávu a na stůl dejte mísu čerstvých jablek. A samozřejmě vždy zvažte přizvání odborníka. Pro kupující je většinou velmi těžké představit si sám sebe v prostoru někoho jiného, a to my Stageři umíme snadno vyřešit.

Vyplatí se to?

Samotná investice do Home Stagingu se vyplatí. Zapůjčení si atraktivních předmětů a úprava na míru je vždy levnější než pořizování si předmětů, které nikdy sami nevyužijete.

Zdroj foto: Jana Krátká Rybínová


Mohlo by vás zajímat

S NEXT REALITY získáte odhad ceny nemovitosti zdarma, aniž byste zadávali kontakt

S NEXT REALITY získáte odhad ceny nemovitosti zdarma, aniž byste zadávali kontakt

Kdy nejvýhodněji prodat svůj byt, dům nebo pozemek? Říká se, že vhodný čas je jaro, kdy se kromě přírody probouzí také zájemci o koupi nemovitosti. Aktivní poptávající znamenají vyšší konkurenční prostředí, a to pro prodej nemovitostí znamená zrychlení. Také se říká, že ceny nemovitostí letí v (post)covidovém období nahoru a že se vyplatí počkat si na skutečně výhodnou nabídku.