Máte v domě kamerový systém? Jaké změny pro vaše SVJ přináší GDPR?

Dle dosavadní právní úpravy (§ 16 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů) měl každý provozovatel kamerového systému povinnost registrovat kamerový systém u ÚOOÚ. Dle nové právní úpravy (GDPR) tato povinnost odpadá, registrovat kamerový systém u ÚOOÚ již není potřeba.

Máte v domě kamerový systém? Jaké změny pro vaše SVJ přináší GDPR?

Na webu Úřadu pro ochranu osobních údajů najdete vždy aktuální informace a odpovědi na nejčastější otázky. Přinášíme vám shrnutí povinností správce, který zpracovává kamerové záznamy. Kromě povinnosti oznámit bezpečnostní incident má SVJ v souvislosti s pořizováním kamerového záznamu povinnost vést záznamy o činnostech zpracování. Tato povinnost ovšem není úplně nová, záznamy fakticky nahrazují dosavadní registrační formuláře. Na rozdíl od dosavadní registrace však tyto záznamy již správce pouze uchovává, tj. nezasílá úřadu. Stejně jako jiné povinnosti stanovené obecným nařízením se ani tato povinnost nevztahuje na zpracování osobních údajů prováděné v průběhu výlučně osobních či domácích činností, tedy ani na přiměřenou ochranu vlastního obydlí kamerou. Vztahovala by se až na výše popsaný záznam veřejného prostranství, pokud by byl nezbytný pro ochranu práv provozovatele kamerového systému.

Záznam o činnostech zpracování pro kamerový systém musí obsahovat tyto údaje:

- Označení správce.

- Běžná identifikace správce, tj. subjektu, který provádí zpracování.

- Účel zpracování (např. ochrana majetku správce, života a zdraví osob prostřednictvím stálého kamerového systému).

- Popis kategorií subjektů údajů.

- Zaměstnanci a příležitostně vstupující osoby do monitorovaného prostoru (dodavatelé, návštěvy apod.).

- Popis kategorií osobních údajů.

- Podoba a obrazové informace o chování a jednání zaznamenaných osob.

- Příjemci osobních údajů a informace o případném předání osobních údajů do třetích zemí.

- V odůvodněných případech orgány činné v trestním řízení, případně jiné zainteresované subjekty pro naplnění účelu zpracování (např. pojišťovna).

- Lhůta pro výmaz (doba uchování záznamu je X dní).

- Záznam zachyceného incidentu je uchován po dobu nezbytnou pro projednání případu.

- Technická a organizační bezpečnostní opatření.

- Bezpečnostní kryt (řízený přístup k datům, školení oprávněných osob, vedení záznamů o předání nahrávek oprávněným orgánům a osobám).

Zdroj: Úřad pro ochranu osobních údajů


Mohlo by vás zajímat

Oznámení o rekonstrukci bytu aneb Jak nenaštvat sousedy

Oznámení o rekonstrukci bytu aneb Jak nenaštvat sousedy

Co oznámení o rekonstrukci obnáší, kam se vyvěšuje a jak má toto oznámení jako omluva za hluk při rekonstrukci vypadat? A kdy musíte rekonstrukci ohlásit také stavebnímu úřadu či si vyžádat stavební povolení? Nejen na tyto otázky odpovídá následující řádky, díky nimž zvládnete rekonstrukci bez problémů a naštvání sousedů.