Firma Sto, zastoupená špičkovými odborníky, jako jsou například Jiří Kudlič, šéf prodeje pro Čechy, Roman Gajdůšek, vedoucí prodeje Morava nebo jejich kolegové Petr Herout, Petr Štangl, Martin Kuklík a další obchodně techničtí zástupci s dlouholetými zkušenostmi v oboru, je přímým a kompetentním partnerem jak pro investory, tak i pro realizační firmy, architekty a projektanty. To je kromě výše uvedeného velkou předností – lidé ze Sto jednají přímo s investory a řešení nenabízí přes zprostředkovatele, takže svůj obor dokonale znají.
Jiří Kudlič, šéf prodeje Čechy a jeden z nejzkušenějších lidí ve firmě Sto, říká: „Systematicky vyřešíme veškerou problematiku, která souvisí se samotnou realizací zateplení – návrh řešení, projektovou dokumentaci + výkaz výměr, výběr vhodného materiálu, výběr zhotovitele i kontrolu nad průběhem realizace. Každé části přípravy doporučuji věnovat maximální úsilí – to co například chybí v projektové dokumentaci, se pak řeší operativně na stavbě a řešení od realizační firmy už nemusí korespondovat s navrženým systémem od projektanta. Přitom právě projektant je odpovědnou osobou, která za vhodnost navrženého systému drží záruky.
Roman Gajdůšek, vedoucí prodeje Morava u Sto s.r.o. k tomu dodává: „Už v návrhu řešení myslíme na výběr tepelné izolace (minerální izolace, polystyren bílý vs. greywall, fenolické desky apod.), samozřejmě v závislosti na požadavcích majitelů a odpovídajících stavu a typu konstrukce. Tloušťka tepelné izolace by měla odpovídat požadovaným tepelným úsporám, rosnému bodu atd. Klíčový je i výběr vhodného materiálu a jeho kvalita, nabízený servis, platné certifikáty kvality, systémová řešení výrobce a řešení detailů - v dobrém návrhy by neměl chybět individuální návrh detailů, připravený ve spolupráci s výrobcem materiálu. Zkušenosti nám ukazují, že materiál činí z hodnoty celé revitalizace jen 15-20 % ceny, tzn., že pokud se tady „šetří“, např. použitím levnějších systémů, tak investor nedostane vysoký standard služeb, který nabízí Sto, a přitom ušetří částku v rozsahu 2-5 % z celkových nákladů. Řada investorů také zapomíná, že záruka platí pouze v případě, pokud jsou v systému dodrženy všechny systémové komponenty dle předpisu výrobce.
Petr Štangl působí jako obchodně technický zástupce na Moravě: „Při výběru zhotovitele by měla platit jasná kritéria*, například zázemí firmy - zda má vlastní lešení, jaké má reference, jaké nabízí termíny realizace. Kritérium ceny by investoři určitě neměli brát jako stěžejní – nejlevnější nebývá nejlepší a opravdu platí pravidlo, že zákazník dostane to, za co si zaplatí. Realizační firma musí přesně specifikovat jednotlivé položky svého rozpočtu, ideálně dle výkazu výměr včetně detailů, které navrhne projektant.“*
Oblast realizace je poměrně rozsáhlá a určitě se jí budeme věnovat i v dalších článcích. Veškeré informace o produktech a systémech firmy Sto s.r.o. najdete na www.sto.cz. S radou a konzultací vám rádi pomohou i pracovníci Sto – kontakty včetně kontaktního formuláře najdete také na webových stránkách.