Výbor je kolektivním orgánem společenství, který za vlastníky jednotek vykonává správu společných částí domu, pozemku a dalších věcí, které jsou společné. Pravomoci výboru se odvíjí od stanov konkrétního společenství.
Jako členy výboru je vhodné volit osoby, které jsou odborníky v nějaké specifické oblasti ve svém profesním životě (ekonomové, stavaři, technici, řemeslníci). Ti budou schopni efektivně jednat a rozhodovat o záležitostech spjatých s konkrétní oblastí, která se na správě domu bude projednávat. Výbor řeší: zajištění běžné údržby domu, havarijního servisu; montáže, odečty a vyúčtování nákladů vodu, plyn, elektřinu; zajištění měřičů; pojištění, úvěry a refinancování úvěrů spojené s nemovitostí; archivace dokumentů; vedení účetnictví a zpracování roční uzávěrky; vedení technické dokumentace k nemovitosti; pasportizace, evidence bytů, nebytových prostor a osob; vedení plateb a záloh, zpracování ročního vyúčtování; vymáhání pohledávek; fakturace; správa SIPO; zajištění dodavatelů služeb potřebných pro nemovitost, kontrola jejich činnosti; zajišťování povinných revizních kontrol anebo odstraňování závad z kontrol a revizí. Pokud budou voleni do výboru lidé, co budou schopni objektivně zhodnotit danou problematiku, pak bude i vedení společenství efektivní a zvýší se šance na to, že nebude docházet k prosazování neadekvátních řešení, která by společenství mohla stát nadměrné finanční prostředky.