Níže si představíme jednotlivé výhody i nevýhody přestavby vozidla na LPG. Pokud chcete v první řadě šetřit kromě životního prostředí i svoji kapsu, podívejte, na kolik peněz taková přestavba přijde. Celou sadu pro montáž LPG můžete sehant už od 13.000,- č
Výhody přestavby LPG
Hlavní výhodou plynového pohonu je téměř poloviční úspora nákladů na provoz oproti provozu na benzín. Cena LPG je dnes v podstatě poloviční oproti benzínu. Spotřeba LPG se uvádí v litrech a je o cca 10% větší než na benzín.
Nulová silniční daň: automobily přestavěné na alternativní pohon LPG a CNG jsou osvobozeny od silniční daně.
Možnost provozu na benzín: Jednou z dalších výhod je možnost provozovat vozidlo jak na LPG tak na benzín. Tím zvýšíte dojezd automobilu na dvojnásobek bez potřeby tankovat.
Hustá síť čerpacích stanic: dnes jsou stanice LPG běžné stejně jako benzinové. www.seznamlpg.cz
LPG je ekologický: protože plyn hoří ekologičtěji než benzín. Zplodiny LPG jsou snadněji odbouratelné i při nižší teplotě katalyzátoru, tím pádem je katalyzátor méně zatěžován.
LPG je bezpečně:
Nevýhody přestavby LPG
Nutnost druhé nádrže: Při montáži LPG je nutné nainstalovat speciální nádrž pro LPG. Dnes už neplatí že vám celý kufr zabere černý válec. Dnes se instalují převážně toroidní nádrže místo rezervního kola a kufr vám zůstane k dispozici. Ale co s rezervou? Tlaková nádrž na LPG má platnost 10 let, poté se musí vyměnit. Výměna nádrže vyjde cenově od 4000,- dle velikosti nádrže a náročnosti výměny.
Vyšší vstupní investice: Přestavba vozidla není nejlevnější záležitost, avšak celkem brzy se vrátí a potom už jenom šetříte. Navíc u nás si můžete na přestavbu vzít úvěr od firem ESSOX či CETELEM při navýšení pouze 10%. To znamená, že při 25 000,- přestavbě přeplatíte pouze 2 500,-Kč
Pravidelné REVIZE: Automobily přestavěné na LPG musí jezdit každý rok na pravidelné revize z nařízení ministerstva dopravy. A to z důvodu vaší bezpečnosti, ale i kvůli kontrole bohatosti směsi plynového pohonu. Při této revizi se kontroluje těsnost plynových rozvodů, spojů, kabeláže a platnost nádrže. U nás stojí revizní kontrola 200,- Kč
Pokud se pro LPG rozhodnete, jaký systém si vybrat?
Záleží hlavně na tom, jaký typ motoru máte pod kapotou. Od toho se odvíjí, jaký systém bude možné ve vašem voze nainstalovat. V současné době se používají dva systémy.
Systém s centrálním směšovačem
Ten je vhodný pro vozidla do roku 1999 s karburátorem a pro vozidla se vstřikováním a řízeným katalyzátorem, kde se systém doplní jednoduchou elektronikou.
Systém sekvenčního vstřikování
Pro nové automobily jediný systém, který přichází v úvahu. Jedná se o systém, který pracuje na shodném principu jako systém vstřikování benzínu. Vhodný pro automobily od roku 2000 s plastovým sacím potrubím. Tato metoda je metodou nejjednodušší a současně nejúčinnější pro dosažení toho nejlepšího výsledku jak co do jízdní kvality, tak také výkonu motoru. Zůstávají zde totiž zachovány pro každý jednotlivý válec jak strategie obohacení směsi, tak optimalizace spotřeby a emisí, tak jak jsou řízeny benzínovou řídící jednotkou.
Jak vypadají jednotlivé přestavby se můžete podívat v této fotogalerii LPG. Všechny přestavby prováděla zkušená firma v oboru – JK Product, s 22 letou praxí montáže LPG.
Další důležité věci k montáži, výhodnosti či nevýhodnosti LPG pohonu najdete i v naší poradně s odborníkem: